Ticker

6/recent/ticker-posts

Yeme alışkanlıklarınızı test edin

Yeme alışkanlıklarınızı test edin

Bu test ile yeme alışkanlıklarınız hakkında önemli ipuçlarına sahip olacaksınız.

Cevaplara 0'dan 4'e kadar puan vemeniz gerekiyor.

Sadece vicdanınızın sesini dinleyerek ve abartmadan, kendinizi cezalandırmadan öyle cevap verin:

0 = Hiç bir zaman,
1 = Ender,
2 = Bazen,
3 = Sıklıkla,
4 = Hemen her zaman.

Evet, teste başlıyabilirisiniz.

1. Kilo vermede başarısızım, verdiğim kiloları da geri alıyorum. (....)

2. Yeme esnasında kontrolümü kaybettiğimi hissediyorum. (....)

3. Aç olmadığım halde yiyorum. (....)

4. Stres altında iken veya üzgünken daha çok yiyorum. (....)

5. Yemeği zevk
veya ödül olarak görüyorum. (....)

6. Yemeği çok düşünüyorum. (....)

7. Kilomu yönetmekte kendimi başarılı hissetmiyorum. (....)

8. İçki alıyorum ve gün boyu çok atıştırıyorum. (....)

9. Çok yemeden ötürü kendimden utanıyorum. (....)

10. Yemek, duygularımla başa çıkmamda bana yardımcı oluyor. (....)

Sonuçlar:

Şimdi gerçekler ile yüzleşmenizin zamanı. Sizin puanınız kaç bilmiyorum ama benim 13. Yani bu teste göre kilomu kontrol etmekte biraz zorlanıyorum.

Cevaplarıma baktığımda hiç 3 görmüyorum. Bu iyi. Bir tane sıfırım var. O da dokuzuncu soru. Bu da iyi.

Kötü olan, mesela aç olmadığım halde bazen yiyorum.

0 -10: Duygusal yemek konusunda hemen hiç sorununuz yok.

11-20: Kilonuzu kontrol etmekte bir miktar zorlukla karşılaşıyorsunuz.

21-30: Yemeğe duygusal yaklaşıyorsunuz. Profesyonel yardım alsanız fena olmaz.

31-40: Yemekle duygusal bağınız çok kuvvetli. Profesyonel yardım almanız şiddetle tavsiye olunur.

Prof. Dr. Osman Müftüoğlu

Yorum Gönder

0 Yorumlar