Ticker

6/recent/ticker-posts

Çörek otunun faydaları


Çörek otunun faydaları


Vücudumuz doğası gereği, doymamış yağ asitlerini üretemediğinden bu yağ asitlerini dışarıdan karşılamak zorundadır.

Bir gram çörekotu yağı da bu açıdan bir günlük ihtiyacımızı karşılamak için yeterlidir.


Çörek otunun diğer etkileri

• Çörek otunda bulunan nigellon ve alfa-pinen gibi eterli yağlar, solunum borusunun genişleyip krampların giderilmesini sağlar.

Ayrıca öksürüğü hafifletir. İltihap giderici, ağrı dindirici ve idrar söktürücü etkileri de mevcuttur. Düzenli kullanımda kan şekerini düşürücü etkisi vardır.

• İçeriğinde bulunan B1, B2 ve B6 vitaminleri, pek çok enzimin üretiminde önemli rol oynar. Çünkü bunlar, savunma ablukalarını yok edip boyun altı bezini ve dolayısıyla da savunma sistemini güçlendirir. Folasidi vitamini ise, kalp ve tansiyon problemlerinin oluşma riskini en aza indirger. Bununla birlikte hücre yenilenmesinde de gereklidir.

• Beta karotin, A, E ve C vitamini, selen gibi antioksitler vücudun savunma sistemini destekler. ayrıca içeriğinde bulunan selen, zehirli maddelerin vücuttan atmasında destek olur.

Çörek otunun faydaları:

Bu kadar mükemmel olarak yaratılan çörek otu, bütün bu özellikleri ile:

• Mikrop, virüs ve mantarlara karşı etkili bir savunma aracıdır.

• İfraz boşaltıcı ve solunum borusunu genişleticidir.

• Kan şekerini düşürür.

• Damar hastalıklarını engeller.

İdrar söktürücü özelliği ile safrayı rahatlatır.

• Vücuttaki zehirlerin atılmasını sağlar.

Hazmı kolaylaştırır.

• Yaraların daha hızlı iyileşmesini ve hücrelerin yenilenmelerini hızlandırır.

•Alerjiyi engeller.

• Savunma sistemini dengeler.

• Hormon sistemini ve ruh hâlini güçlendirir.

Özel hallerde faydaları:

• Çörek otu, müzmin hastalıklarda şaşırtıcı derecede iyileşmeler sağlar. Çocuklarda özellikle sinir ve deri sorunlarına, astım ve alerji sorunlarına da çok iyi gelir.

• Çörek otu ürünleri (yağ ve ezilmiş bal karışımlı) hamilelik döneminde oluşan şikayetleri en aza indirir. Yan etkisi olmayıp, hamilelik dönemindeki bayanlar ve bebeklerini ana sütüyle beslemeyi tercih edenler için sütün kalitesini arttırarak bebek için daha faydalı olmasını sağlar.

• Egzamalı cilde sık sık çörek otu yağı tatbik edildiğinde deri hızlı iyileşir. Yine deri hastalıklarında mikrop öldürücü etkisi nedeniyle çok yararlıdır.

Bazı Hastalıklarda Çörek Otu:

• Hazımsızlık ve mide şişkinlikleri gibi sorunlarda çörek otunun etkisi eski zamanlardan beri bilinmektedir.

• Hemoroite problemine iyi gelir, çünkü damarları güçlendirerek kan dolaşımını arttırır.

• Romatizma, şeker hastalığı ve yüksek kolesterol gibi metabolik hastalıklar için çok etkilidir.

• İktidarsızlık ve kısırlık sorunlarında da yine etkili bir destekleyicidir. Çünkü çörek otu, cinsî hormonları düzenlemekte, bedenî ve ruhî olarak zindelik ve dinçlik vermektedir.

• Çörek otu yağı kadınlardaki regl dönemi sancılarına ve diş ağrılarına karşı yine başarılı sonuçlar elde edilmektedir.

Sağlıklı olmak için çörek otu kürü:

İçeriğinde bulunanlarla savunma sistemine, metabolizmaya ve hormonlara iyi gelen çörek otu, vücudu toksinlerden arındırır, kan dolaşımını güçlendirir ve bağırsakların düzenli çalışmasını destekler.

Cildi berraklaştırır. Düzgün bir cilde, parlak saç ve gözlere sebep olur. Sağlıklı ve hayat dolu bir görünüm oluşturur.

Çörek otu savunma (immün) sistemini güçlendirdiğinden, kanser, AIDS gibi çağın hastalıklarına karşı tavsiye edilmektedir. Yine tansiyon ve ateş düşürücü ve doğal antibiyotik tesirleriyle yaygın hastalıklara da çare olmaktadır.

Başta astım ve polen alerjisi olmak üzere alerjik hastalıklara, saç dökülmesi ve kepek gibi problemlere karşı da etkilidir.

Çörek Otu Nasıl Kullanılır ? Kurutulan tohumlar baharat şeklinde, suda kaynatılarak ya da yağı çıkarılarak tüketilir. Güzel kokulu bir baharat olarak kullanımı çok yaygındır.

Çörek otunun tohumlarından elde edilen çörek otu yağı saç dökülmesinde ve saçlı deride oluşan kepeğe karşı oldukça etkilidir. Sirke ile kaynatılıp gargara yapılıdığında diş ağrılarına iyi gelir. Suyu ile sivilcelere pansuman yapıldığında sivilceler üzerinde etkili olduğu görülmüştür.

Çörek otu Yağı faydaları

Yorum Gönder

24 Yorumlar

  1. çörek otunun nasıl tüketilmesi gerektiği hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. Benim vucudumun heryerinde ve ozellikle eklem yerlerinde kabuklu (kepekli) sedef rahatsizligim vardi, corek otu tohumunu arkadasin soyledigi gibi ezerek sabah aksam bir tatli kasigi icemeye basladim. Hizla iyilesme gozlemliyorum, simdiye kadar hic bir sey bu kadar gecirmemisti. Tamamen gecmesi halinde sonucunu buraya tekrar yazarim. Rumuz:sedef

    YanıtlaSil
  3. 37 Y aşında bir bayanken erken menepoz teşhisi kondu.Tahlillerim menapozu qösteriyordu.Bir yıl boyunca hormon ilaçları kullandım.Ama 2 ay önce artık hap kullanmamaya karar verdim çünkü yan etkileri çok fazlaydı.Kendi kendime adet olmayı bekledim.Bu arada aktardan aldıqım çörek otu yağını içtim.5-6 gün sonra kendiliqimden adet oldum.Kullandıktan sonra menapoz belirtileri ortadan kalktı.adetten 17 qün sonra tahlil yaptırdım.hersey düzelmişti.tabiki herşey Allahtan..Bu durumda olanların kullanmasını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çörek yağını kac gun ve ne kadar ölçüde ictiniz

      Sil
    2. bendede aynı menapoza girmişim dr demesi banada 1 çay kaşıgı çörek otunu ılık suya koy sonra 5 dakika kaynat sabah akşam aç karnına içileck dendi daha yeni başladm ama inş faydası olurmuş

      Sil
  4. benim boyum 1.55 kilom 68 bi 10 kilo vermek iştiyorum bu lahana çorbasi her ögün mü içiliyor ayrici seneye yaza evlenecem acilen kilo vermem gerek çorbanin içine koyulacak sebzelerin miktari yok yardim ci ola bilir misiniz

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Nutuk,
    Cörekotunun tabletlerini kullaniyorum ben. Adeta mucize bir bitki. Ben yüzümden bir türlü geciremedigim sivilcelerimden sorunluyum, ayni zamanda da cok hassas oldugu icin her kozmetigi pek rahat kullanamiyorum. O yüzden doga benim gercek ilacim galiba. Sana sorum ezilmis olan cörek otunu su ile karistirip yüze uygulanmasi nasil oluyor anlamadim. Yani onu ezince pütürlü birsey oluyor, yüze sürdükten sonra biraz bekletilip sonra tekrar yikaniyor mu? bana yazarsan sevinirim. nuraycoban@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. cörekotunun almancasi nedir?

    YanıtlaSil
  7. çörek otunun almancası: Schwarzkummel

    YanıtlaSil
  8. Ben corek otunu denemek icin kullaniyorum, fakat onemli bir sorum var. Benim kan sekerim cok duzensiz, yani gun arasi ani dususler oluyor ve bayilma tehlikesi yasiyorum , gunde bir kac defa, ben aslinda corek otun fayali olur diye baslamistim. simdi corek otu kan sekerini dusuruyorsa, bende de kan sekerim zaten cok dusuyorsa kullanmam
    dogrumu. Bu son zamanlar hic ayarlayamiyorum ve bunu corek otundan geldigini dusunmeye basladim. ne yapmaliyim.
    gazenise@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar Peygamber efendimizden hadistir Çörek ötü "ölümden başka herşeye çaredir"

    illa bi hastalığınıza şifa bulmak için değil sağlıklıykende hastalıklardan uzak kalmak için hayatınıza sokun ve düzenli olarak günde bir tatlı kaşığı çörek ötünü çiğneyerek yutmadan ağzınızda bekletin daha sonra suyla beraber yutun (uzman tavsiyesidir)

    bende bu sekilde kullanıyorum. Bunun dısında günde bir avuç kuru üzüm ve bi kase sarımsaklı (ev)yoğurt yiyin.Allahın izniyle sağlıklı yaşayın.

    Herkese saglık dolu günler dilerim..(:

    YanıtlaSil
  10. slm benim yüzümde çok sayıda kavrengi normal benler var bunların giderilmesinde çörek otu yağının bi etkisi olurmu olursa nasıl kullanmam gerekiyo lütfen yardımcı olunn...

    YanıtlaSil
  11. benim 35 yasim var,kisilik orqanimda zeyiflik var,bir tullu seksle mesqul ola bilmirem,ne kadar calissamda,kisilik orqanimda oyanis yox,hec bir xesteliyim yox,ne etmeli

    YanıtlaSil
  12. kelliye karsi bana basqa seylerde soyleye bilirmisiniz

    YanıtlaSil
  13. merhaba corek otunu nasil sekilde kulanabilirim daha cok sut yapsin diye cunku bebegimi emziriyorum

    YanıtlaSil
  14. Mucize iksirler8 Mayıs 2012 22:45

    Yukardaki site içi arama kutusuna ANNE SÜTÜNÜ ARTIRAN yazıp aratarak anne sütünü artırmak üzerine yazılmış yazılara ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  15. ruhsal hastalıklarada iyi geldiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  16. 20 güne yakın bir zaman oldu çörek otu nu küçük el değirmenimle kırpıp yani öğütup balla karıştırıp yiyiyorum 3 4 çay kaşığı falan bakalım insaallah bütün vücuduma şifa olur unutmadan şifa ALLAHTAN şifa ya rabbi şifana muhtaciz:(

    YanıtlaSil
  17. sivilcelerim çok çörek otunu nasıl uygulayacağim cildime ne olur bilen varsa cevap atsin

    YanıtlaSil
  18. Sivilceler için çözüm önerilerini okumak için en sağ sütundaki konular kısmından sivilce konu başlığına tıklayın

    YanıtlaSil
  19. Sivilce için çare bulan varsa allah için banada söylesin

    YanıtlaSil
  20. mucize iksirler21 Aralık 2012 12:16

    Sitemizin üst kısmında bulunan Sitemizde aradığınız konuyu kolaylıkla bulun yazısı altındaki arama kutusuna sivilce yazıp aratın. sivilceler için tüm önerileri okuyabilirsiniz...

    YanıtlaSil
  21. Dilan Kisakaya21 Mayıs 2015 21:02

    Göğüs büyütmeye faydalı oldunu duydum. Masaj yaparak çörek otunu 2ay boyunca surerek. Doğru mu ? Yan etkisi var mi bekar kiz oldum için

    YanıtlaSil
  22. Göğüs büyütme formülleri21 Mayıs 2015 21:09

    Site başlığı altında bulunan "site içi arama" kutusuna göğüs büyütme diye yazıp aratarak ilgili yazıları okuyabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Mucize iksirler bloğumuzda Uzmanların tariflerini sizlerle paylaşıyoruz. Uzmanların sitemizle hiçbir bağlantıları yoktur.